Lead generatie kan een echt hoofdpijn dossier zijn voor ondernemers. Hoe zorg je er nu voor dat je een constante stroom aan hoge kwaliteit leads via je website kunt genereren? In deze blog geef ik je 3 tips voor meer leads via je website.
Lead generatie voor ondernemers
Met leadgeneratie zorg je ervoor dat je continu een voorspelbare stroom van nieuwe leads via je website kunt genereren. Dit doe je met bijvoorbeeld een contact formulier, gratis weggever (e-book) of het plannen van een afspraak met een online agenda.
Wanneer je leadgeneratie slim aanpakt verhoog je de conversie percentage op je website wat zorgt voor meer leads. Onderstaand geef ik je enkele tips over het slim inzetten van leadgeneratie als ondernemer.
Tip 1: Gebruik een gratis trial of demo.
Wanneer jij je potentiele klanten iets waardevols kunt bieden converteer dit vele malen beter dan wanneer je iemand enkel vraagt contact met je op te nemen. Heb je een product? Bied dan een gratis demo aan in ruil voor de contactgegevens van je bezoeker. Bied je een dienst of aanbod? Dan kun je een gratis demo of persoonlijk voorbeeld aanbieden. Zolang het de bezoeker maar waarde bied in ruil voor zijn of haar contact gegevens.
Tip 2: Maak je aanmeldt formulier niet te ingewikkeld.
Wanneer je een formulier gebruikt om leads te verzamelen is het bij leadgeneratie belangrijk dat je formulier niet te lang is. Verzamel alleen de benodigde informatie en zorg ervoor dat dit makkelijk en snel in te vullen is. Vraag ook weer niet te weinig, daarmee vergroot je namelijk de kans dat je leads van een lagere kwaliteit zijn.
Tip 3: Zet marketing automation in.
Met marketing automation kun je een groot deel van je leadgeneratie automatiseren. Zoals een automatische bedankt pagina of zelfs een automatisch bericht waarmee je toegang geeft tot je trial of demo. Daarmee zorg je ervoor dat je lead generatie volledig automatisch doorloopt. Ook wanneer jij bijvoorbeeld met vakantie bent.
Belangrijk om te onthouden.
Bij lead generatie anno deze tijd is het belangrijk om te onthouden dat je altijd waarde moet bieden aan je leads. Zij gaan hun gegevens niet zomaar aan je vertellen. Je bied waarde danwel niet met goede content of door een prachtig product dat je te bieden hebt. Zeker als te maken hebt met koude leads is het belangrijk om veel waarde vooraf te bieden en niet direct in de verkopende modes te schieten.